"İLÇEDE YETERLİ EKİP VAR"
Tüm yurtta olduğu gibi Samsun'un merkezinde başlayan ve ilçelerinde de yoğun kar yağışı sebebiyle elektrik kesintileri görüldü. Karadenizliklilerin çilesi haline gelen elektrik kesintilerinde tüm il ve ilçelerde hemen hemen aynı çile çekilirken Ordu, Samsun, Sinop, Amasya ve Çorum ve ilçeleri ile ilçemiz Çarşamba ilçesinde birçok mahallede yaşanan elektrik kesintileri ve oluşan mağduriyetlerin giderilmemesi vatandaşların tepkilerinin sürmesine neden oluyor.
“KABLOLARDA KAR YÜK BAHANE EDİLDİ”
Vatandaşlardan özellikle sosyal medya üzerinden aşırı şekilde tepkilerin gelmesi ve yaşanan gelişmeler sonrasında YEDAŞ saha eleman ve ekiplerinin sorumluluk alanlarında görev yapan yeterli sayıda olduklarını, Çarşamba ilçesinde yeterli yoğun kar yağışı nedeniyle iletkenlerin üzerinde kar yükü oluştuğu bu nedenle iletken elektrik kablo hatlarında sık sık kopmalar ve direk yıkılmaları yaşandığı belirtilerek bu kopma, yıkılma gibi arızaya canla başla acil şekilde ulaşarak çözüm odaklı çalışıldığı bilgileri iletildi. Ancak YEDAŞ’ın vatandaşlar için açtığı Alo 186 hattı ile waptsapp hattının da yetersiz kaldığı şikayetler iletilse de personel azlığı nedeni ile arazide ki arızaların giderilmesinde büyük sorunlar yaşandığı belirtiliyor.
“YEDAŞ’ A SOSYAL MEDYADAN TEPKİLER ÇIĞ GİBİ”
İlçede en az bir rüzgar ve yağmur, kar yağışında elektriklerin kesildiği ve arızların olduğunu dile getiren vatandaşlar ev ve iş yerlerinde onlarca elektrikli cihazlarının bu nedenle arızalandığını ve yandığını beyan ederek tepkilerini yatırım yapmayan YEDAŞ’ a sosyal medya üzerinden yapmaya başladıkları gözlendi. Bu nedenlerle vatandaşlar hizmet gelmiyor tepkisi verirken yaygın medya da boy boy YEDAŞ ekiplerinin Metrelerce karda arıza için canla başla çalıştıkları haberleri üzerine tepkiler daha da artmaya başladığı gözlendi. Bu konuda hatların yenilenmesi için hiçbir yatırım yapılmadığı, pandemiye rağmen hükümetin işçi çıkartılmayacak talimatına rağmen işçi çıkartıldığı, personel yetersizlikleri konularında tepkiler çığ gibi artmaya devam ediyor.
“ABONELİK İŞLEMLERİ ONLİNE SİSTEMDE”
Tüm bu sıkıntılar yaşanırken Haber Expres Gazetesi Vatandaşların YEDAŞ ile mağduriyet yaşadığı bir başka konudan daha şikayet etmeleri dikkat çekti. YEDAŞ Sorumluluk alanlarında personel azaltmaya gittiği ve çoğu il ve ilçelerde personel çıkarttığı iddia edilirken en sıkıntılı konunun elektrik abonelik işlemlerinde yaşandığı iddia edildi. Vatandaşların bu iddiaları üzerine 'Yedaş Online'uygulaması üzerinden gerekli işlemlerin kolaylıkla yapılacağı açıklandı. Vatandaşların bu aşamaları da kolaylıkla takip edebileceği kamuoyu ile paylaşılması dikkat çekti. Ancak vatandaşlar, online sistemin tam olarak verim sağlamayacağını dile getirerek, pandemi şartlarına uygun olacak şekilde YEDAŞ şubelerinden hizmet vermesi için çağrıda bulunulmaya devam etti.
“ABONE İŞLEMLERİ İÇİN ATAKUM’ A GİTMEYE TEPKİ?”
Gazetemiz ise konu ile alakalı bir yetkili ile görüştüğünde yapılan açıklamada, YEDAŞ Kurum olarak sorumluluk alanlarında küçülmeye gittiği, şubeleri kapatarak özellikle Çarşamba gibi yerlerde arıza ve tamir ekip ve şefliklerini bıraktığı geriye kalan işlemlerin Samsun Atakum’ da bulunan genel müdürlükte yapmaları gerektiği belirtildiği bu nedenle de vatandaşların mağdur oldukları ve tepkilerin artığı belirtildi. Yetkili isim, bu konuya kısa sürede en azından ilçelerde abonelik işlemlerinin devam ettirilmesi ve şefliklerin arıza ile abonelik işlemleri içinde bir şefliğin yeterli olacağı şekilde düzenlenmesi yönünde çalışmaların sürdürüldüğü YEDAŞ Yetkililerinden gelecek cevabı bekledikleri öğrenildi.
HABER-FOTOĞRAF: Nurhan GÜZEL- Büşra KOCATAŞ- Yağmur AYAN