Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, " Deniz taşımacılığında tanınan bu ayrıcalığın artık bitme noktasında ve acilen desteklenmesi gereken kara ulaşımına yapılması 2 milyona yaklaşan şoför esnafına büyük bir can simidi olacaktır. Türkiye genelinde ticari taşımacılık yaptığını belgelendirenlerin ÖTV’siz akaryakıt kullanmaları için acilen büyük bir atılım yapılması gerekmektedir. Deniz Ulaşımı ile Kara ulaşımı bir birinden ayrı değil tam tersi aynı sektör içerisinde" dedi.
ÖTV ‘siz Yakıt kullanmak istiyoruz diyen ve karayolu taşımacılığı yapan Şoför esnafının çok zor ve sıkıntılar içinde bulunduğuna işaret eden Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, "Bilindiği üzere 1 Ocak 2004 tarihinden itibaren yük ve yolcu taşıyan gemiler, Ticari yatlar, Hizmet ve balıkçı gemileri ÖTV’ siz yakıt uygulaması kapsamından faydalanmaktadırlar. 8 yılda 2.735.806 ton ÖTV ‘siz yakıt, 8 yılda devletin deniz taşımacılığından verdiği mazottan feragat ettiği vergi yaklaşık 3.097.030.762 tl lik ÖTV tahsil edilmemiştir. 70.000 civarında (YAD) yakıt alım defteri düzenlenmiş ve bu uygulamadan yararlanan deniz taşımacılığında kullanılan gemi, yat ve balıkçı gemilerine dağıtılmıştır." ifadelerini kullandı.
Başkan Bala, "Deniz taşımacılığında tanınan bu ayrıcalığın artık bitme noktasında ve acilen desteklenmesi gereken kara ulaşımına yapılması 2 milyona yaklaşan şoför esnafına büyük bir can simidi olacaktır. Türkiye genelinde ticari taşımacılık yaptığını belgelendirenlerin ÖTV’siz akaryakıt kullanmaları için acilen büyük bir atılım yapılması gerekmektedir. Deniz Ulaşımı ile Kara ulaşımı bir birinden ayrı değil tam tersi aynı sektör içerisindedir. "
Seçim sürecinde Ulaşım ile alakalı verilen vaatler yetersiz. 7 haziran seçim süreci öncesinde verilen vaatlerin ve seçimlerin ardından yapılması gerekenlerin arasına ÖTV’siz mazot muhakkak verilmelidir şeklinde açıklamalarına devam eden Başkan Bala, "Ülkemizin bel direğini oluşturan kara ulaştırması yapan nakliyeci, taksici , dolmuşçu ,otobüsçü vb . esnafların en büyük giderleri aldıkları akaryakıtlardır. Esnafın başlıca gider kalemleri
Yılda iki kez bandrol ödemesi, Her yıl araçların muayene yaptırılması, Yıllık gelirleri üzerinden devlete vergi ödenmesi gibi ödemelerle sıkıntılar içinde kıvranmaktadır diyerek açıklamasını şu cümlelerle sona erdirdi.
Çarşamba Şoförler Odası Başkanı Musa Bala, " Kara Ulaştırması devlet destekli olması çok önemlidir. Çiftçilerimiz başta olmak üzere deniz taşımacılığının bir şekilde desteklenmesi maalesef üvey evlat muamelesi gören Kara ulaştırmasının devlet desteği olmadan her geçen gün can çekişecek ve can çekilmeye de devam edecektir. Şoför esnafı artık stres ve sıkıntı içerisinde kıvranmaktadır. Kamu görevi yapan şoför esnafı geçim sıkıntısı içerisinde ay sonunu getirebilme çilesi içerisindedir , devletimizin cansuyu ,teşvik, indirim buna benzer projelerle kara ulaştırmasını desteklemesi ve kara ulaştırma önündeki duvarları yıkma çabası içerisine girmesi umudumuzu halen taşımaktayız. Kara ulaştırma görevi yürüten 2 milyon şoför esnafı için seçim sürecinde verilecek vaat ve seçimlerin ardından uygulamaya geçilmesini talep ettiğimiz sektörümüzde ÖTV’ siz yakıt uygulanması esnaflarımız açısında olumlu bir yaklaşım olacaktır." dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.