Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer, sosyal medyada kişisel verileri paylaşılan kullanıcıların, ilgili şirketin yardım merkezine online olarak ulaşması ve sorununu hızlı bir şekilde iletmesinin kolaylaştığını belirterek,
MİLYARLARCA İÇERİK
İnternetin, eğlenceden ticarete, resmi hizmetlerden eğitim sektörüne hayatın her alanında kullanımının hızlı bir şekilde artmasıyla yeni düzenlemelerin yapılmasının kaçınılmaz olduğuna dikkati çeken Acarer, internette yer alan içeriklerin bireysel ya da kurumsal hakların korunması ve olası ihlallerin önüne geçilmesi adına teknik ve hukuki ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlemeler yapıldığını anımsattı. Saniyede milyarlarca içeriğin dolaşımda olduğu internet ağında, kullanıcıların zaman zaman istenmeyen durumlarla karşılaştığını dile getiren Acarer, birçok teknoloji firmasının kullanıcıları için yardım merkezleri kurduğunu, kullanıcıların şikayetlerinin bu merkezler aracılığıyla çözüldüğünü anlattı.
BİLGİLER EKSİKSİZ AKTARILMALI
Bunun çok önemli bir nokta olduğunun altını çizen Acarer, "Bir çok kullanıcı Twitter ya da Facebook'ta kendi adına hesap açılıp kişisel verileri paylaşıldığında doğal olarak panik olabilmektedir. Kullanıcıların bu noktada ivedilikle ilgili şirketin yardım merkezine online ulaşması ve sorununu iletmesi oldukça kolaylaştırılmıştır" diye konuştu. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konunun, şikayet süreçlerinin sabırla takibi ve talep edilen bilgilerin doğru ve eksiksiz olarak karşı tarafa iletilmesi olduğunu belirten Acarer, sorulan sorulara verilen cevaplar ve istenen bilgilerin doğruluğunun teyit edilmesinden hemen sonra ilgili şirketçe reaksiyon alınıp sorunun çözümünün sağlandığını kaydetti.
SULH CEZA HAKİMLİĞİ'NE GİDEBİLİRLER
Acarer, internet ortamında kişilik hakları ihlal edilen yapması gerekenleri ise şöyle anlattı: "Söz konusu kişiler, öncelikle içerik sağlayıcısına, buna ulaşamaması halinde yer sağlayıcısına başvurarak uyarı yöntemiyle içeriğin yayından çıkarılmasını isteyebileceği gibi, doğrudan sulh ceza hakimine başvurarak, içeriğe erişimin engellenmesini de isteyebilir. İnternet ortamında yapılan yayın içeriği nedeniyle kişilik haklarının ihlal edildiğini iddia eden kişilerin talepleri, içerik veya yer sağlayıcısı tarafından en geç 24 saat içinde cevaplandırılır. İnternet ortamında yapılan yayın içeriği nedeniyle kişilik hakları ihlal edilenlerin talepleri doğrultusunda hakim, bu maddede belirtilen kapsamda erişimin engellenmesine karar verebilir. 5651 Sayılı Kanunla kişilik haklarının ihlal edildiğini düşünen kişilere içeriğin yayından kaldırılması ve erişimin engellenmesini talep etme hakkı verilmiştir."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.