Basının, özellikle yerel medyanın kaynak sorununun çözümüne katkıda bulunmak için harekete geçen Basın İlan Kurumu, ‘Türk Basını Reklamcısıyla Buluşuyor – Geleceğin Medyasına Hazırlık’ konseptinde çeşitli bölgelerde bir dizi etkinlik düzenleyecek. Birincisi 11 Ocak 2011 Salı günü Gaziantep’te gerçekleşecek programa Gaziantep başta olmak üzere Kahramanmaraş, Kilis, Adıyaman ve Urfa’dan yerel basının temsilcileri katılacak. Türkiye’de yarım asırdan bu yana resmi ilan ve reklamların adil dağılımını yaparak, yerel ve ulusal basının maddi bağımsızlığı için çalışan Basın İlan Kurumu, özel sektör reklamlarının da hakkaniyetli bir şekilde dağıtılması için kolları sıvadı. Basının, özellikle yerel medyanın kaynak sorununun çözümüne katkıda bulunmak için harekete geçen Basın İlan Kurumu, ‘Türk Basını Reklamcısıyla Buluşuyor – Geleceğin Medyasına Hazırlık’ konseptinde çeşitli bölgelerde bir dizi etkinlik düzenleyecek. Birincisi 11 Ocak 2011 Salı günü Gaziantep’te gerçekleşecek programa Gaziantep başta olmak üzere Kahramanmaraş, Kilis, Adıyaman ve Urfa’dan yerel basının temsilcileri katılacak.Yerel basınımızın bir taraftan geleneksel gazetecilik faaliyetlerini sürdürürken diğer taraftan dijital dünyaya adım atmalarını hedefleyen etkinlikler daha sonra sırasıyla İzmir, Trabzon, Antalya, Konya, Diyarbakır ve İstanbul’da gerçekleştirilecek. Komşu illerdeki gazeteciler merkez olarak seçilen bu illerde bir araya gelecek.“Global köyün yeni aktörü yerel basın olacak”
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, Anadolu ve İstanbul medya sektörüne yeni bir heyecan getirecek projelerle ilgili şunları söyledi: “Türkiye’nin dört bir yanında ‘Türk Basını Reklamcısıyla Buluşuyor’ sloganıyla gerçekleştireceğimiz buluşmalarla özellikle yerel basının kaynak sorununun çözümü için önemli bir adım atıyoruz. Reklam dünyasının önemli aktörleri, neden yerel medyaya reklam vermediklerini, yerel basın nasıl bir değişim içine girerse reklam verebileceklerini yerel basının ayağına kadar giderek anlatacak, yol gösterecek. Akıl desteği verilecek. Akıl desteği paraya dönüşecek.Aynı zamanda yerel medyayı geleceğe hazırlayacak programlar için de düğmeye basıyoruz.Her şeye rağmen kokusuyla, mürekkebiyle o bildiğimiz klasik gazetelerin sonsuza dek yaşayacağına inananlardanım. Ancak, dijital dönüşümün de kaçınılmaz olduğunun bilincindeyiz. Özellikle yerel basınımız bir taraftan geleneksel gazetecilik faaliyetlerini sürdürürken diğer taraftan dijital dünyaya da adım atmak zorunda. Bu dönüşüm Basın İlan Kurumu’nun öncülüğünde gerçekleşecek.
Anadolu’da belki birçok işletme yerel basına verilen reklamı çöpe atılmış para olarak görüyor. Düzenleyeceğimiz etkinliklerle Anadolu işletmelerinin yerel medyaya bakış açılarını değiştirmediklerinden dolayı neler kaybettiklerini göstererek, bu anlayışı bir an önce değiştirmeyi de hedefliyoruz. Yakın gelecekte global köyün yeni aktörü yerel basın olacaktır. Türkiye’de de bu yeni trendi yakalamak için Anadolu yollarındayız…”
Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.