2021 yılı sonuna kadar yurt içinde perakende satışta 70 milyar TL’lik hedefe ulaşmak istediklerini belirten Mustafa Balcı, “Yılın ikinci yarısında olduğumuz bu süreçte, tatil sezonunun da devam etmesi nedeniyle kısmen daha sakin bir dönem yaşıyoruz. Ancak yeni eğitim döneminin başlayacağı Eylül döneminde oluşacak talep yoğunluğu için de çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz” diye konuştu. İhracat gündemine de değinen MOSDER Başkanı Mustafa Balcı, “Yaşanılan tüm zorluklara rağmen üretimin aralıksız devam ettiği mobilya sektörümüzde firmaların yüzde 50’si ihracata yönelmiş durumda. Yılın ilk yarısında 2 milyar dolarlık ihracat gerçekleşirken, haziran ayında ise 387 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi” dedi. Başkan Balcı ayrıca: “Pandemi, kullanıcıların mobilyada satın alma alışkanlıklarını da değiştirdi. Evde geçirilen zamanın daha fazla artması ve uzaktan çalışma ile uzaktan eğitim modelinin dünya genelinde uygulandığı bu süreçte; oturma odası takımları, yemek odası takımları ve çocuk odası mobilyaları ihracatta daha çok talep edilmeye başladı. Bu doğrultuda genel tabloya bakarak yılın geri kalanında 2 milyar dolarlık daha ihracat gerçekleştirerek 2021 sonunda 4 milyar dolara ulaşacağımızı öngörüyoruz” diye konuştu.
“Zamlar tüketicinin cebine de yansıyor”
Mustafa Balcı, mobilya sektörünün içinde bulunduğu meselelere de işaret ederek, “Mobilya sanayimizin önü çok açık, ham madde konusunda yaşadığımız sorunlar son olarak ticaret bakanlığımızın devreye girmesiyle azalmaya başladı. Ancak MDF, sünger, cam, kumaş, sunta ve sanayide kullanılan gibi ham madde fiyatlarında yaşanan artışların üreticinin satış rakamlarına mecburen yansıdı” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.