Türkiye’de ilk defa gerçekleşecek olan Cumhurbaşkanlığı seçim çalışmalarında Recep Tayyip Erdoğan’ın seçim kampanyası, kullanılan teknolojik teknikler ve stratejiler açısından ilklere imza atıyor. Erdoğan’ın kampanyası bu seçimlerde ve bundan sonraki seçimlerde rakiplerine model teşkil edecek. Cumhurbaşkanlığı seçim kampanyasında etkin bir şekilde kullanılan sosyal medya çalışmalarına vatandaşların yoğun ilgisi tüm hızıyla devam ediyor. Özellikle Facebook, Twitter ve Google Plus mecraları üzerinden Erdoğan gönüllüler grubu ile birlikte koordineli şekilde sosyal medyayı kullanan herkese ulaşılmaya çalışılıyor.
RTE Seçim Koordinasyon Merkezi tarafından yayınlanan verilere göre, Twitter üzerinden @RT_Erdogan hesabını 5 Temmuz’da 4 milyon 314 bin 305 kişi takip ederken, bu sayı 30 Temmuz’da 4 milyon 412 bin 806 kişiye ulaştı. @Akparti hesabının 72 bin 254 olan takipçi sayısı 77 bin 941 kişiye ulaşırken, 5 Temmuz’da hiç takipçisi olmayan @RTEGonulluleri hesabını ise 30 Temmuz’da 13 bin 300 kişi takip etti.
200 BİN KİŞİ ZİYARET ETTİ
Google Plus üzerinden http://plus.google.com/+LiderRecepTayyipErdogan adresini 200 bin kişi, https://plus.google.com/+RecepTayyipErdogan adresini 190 bin kişi, https://plus.google.com/+akparti adresini ise 191 bin kişi ziyaret etti. Facebook üzerinden Recep Tayyip Erdoğan sayfasını 5 Temmuz’da 5 milyon 529 bin 290, 30 Temmuz’da ise 5 milyon 676 bin 728 kişi, AK Parti sayfasını 5 Temmuz’da 1 milyon 556 bin 69 kişi, 30 Temmuz’da 1 milyon 704 bin 736 kişi takip etti. Lider Recep T. E. sayfasını ise 5 Temmuz’da 996 bin 261 kişi, 30 Temmuz’da ise 1 milyon 95 bin 669 kişi takip etti.
Erdoğan gönüllülerinin sayısının 10 gün içerisinde 30 bin kişiye ulaştığı bildirildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.