BTK Başkanı Tayfun Acarer, yaptığı yazılı açıklamada mobil telefon sektöründe numara taşıma uygulamasının getirilmesi ile birlikte 81 milyonu aşan abonenin numara taşıma işlemi gerçekleştirdiğini açıkladı. Acarer, BTK’nın numara taşınmasında tüketiciyi korumak için uyarı tonu verilmesi uygulamasını getirdiğini hatırlatarak,
“Ancak numara taşınabilirliğinin uygulamaya başlamasını müteakiben uygulamaya konulan ‘her yöne’ tarifelerin devreye girmesi ile birlikte şebeke içi/şebeke dışı tarife dengesizliğinin önemli ölçüde ortadan kalktığı, bu çerçevede her yöne eşit ücretlendirilen abonelere uyarı tonu dinletilmesinin bazı aboneler tarafından şikayet konusu yapıldığı, ayrıca mobil numara taşınabilirliği uygulamasından yararlanmak isteyen bazı abonelerin numaralarının taşındığı bilgisinin arayan tarafından bilinmesini istememeleri nedenleriyle uyarı tonu uygulamasıyla ilgili yeni bir düzenleme yapılması konusunda yoğun talepler gelmiştir” dedi.
İSTEYEN ABONELERE VERİLECEK
Acarer, gelen yoğun talep neticesinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun uyarı tonu konusunda yeni bir düzenleme yaptığını belirterek, şunları dedi:
“Yeni düzenlemeye göre 1 Ocak 2016 tarihine kadar mobil numara taşınabilirliğinde arayan aboneler için ayırt edici olacak şekilde uyarı tonu verilecek. Ancak abonelerden isteyenler, numara taşınabilirliğine ilişkin olarak uyarı tonunu almama hakkına sahip olacaklar. 1 Ocak 2016 tarihinden, yani yeni yıldan itibaren ise mobil numara taşınabilirliğinde arayan abonelerden sadece isteyen aboneler için ayırt edici olacak şekilde uyarı tonu verilecek. 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren numarasının taşıyan aboneler istemediği takdirde kesinlikle uyarı tonu sesi verilemeyecek.”
OPERATÖRLER MESAJ GÖNDERECEK
Acarer, BTK’nın aldığı karar doğrultusunda işletmecilerin 12 Mayıs tarihine kadar uyarı tonu alıp almama konusundaki abonelerin isteklerini sorma zorunluluğu getirildiğini belirtti. Acarer, operatörler tarafından 12 Mayıs 2015 tarihine kadar abonelere “Numara taşınabilirliği uyarı tonu; 1/1/2016’ya kadar istemeyenlere verilmeyecek, bu tarihten sonra ise sadece isteyenlere verilecektir. Aramalarınızda uyarı tonu duymak istiyorsanız E, istemiyorsanız H yazarak xxxx’e ücretsiz gönderin” şeklinde SMS gönderileceğini açıkladı. Acarer, şöyle devam etti:
“Operatörler tarafından gönderilen bu mesaj ücretsiz olacaktır. Operatörler tarafından gönderilen mesaja verilecek cevaba ve abonenin tercihine göre uyarı tonu uygulaması yapılacak. Uyarı tonu ‘E’ yazarak SMS gönderenlere verilecek, ‘H’ yazarak gönderenlere ise verilmeyecektir. Cevap vermeyenlere ise ikinci bir SMS gönderilecektir. Bu SMS’e de cevap vermeyenlere 01/01/2016 tarihine kadar uyarı tonu verilecek, bu tarihten sonra ise verilmeyecektir.”
Acarer, uyarı tonu konusundaki tercihlerin herhangi bir anda işletmeciye SMS, internet üzerinden, çağrı merkezi kanalıyla veya bayi aracılığıyla da bildirilebileceğini hatırlattı. Acarer, işletmecilerin abonelerin uyarı tonu konusundaki tercihlerini etkileyebilecek nitelikte zorlaştırıcı, kısıtlayıcı veya teşvik edici uygulamalar gerçekleştiremeyeceklerini vurguladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.