Yangın, trafik kazası, kurtarma gibi birçok alanda faaliyet gösteren Samsun İtfaiyesi'ne ait olan Alo 110 numarasına gelen ihbarların sadece yüzde 15 ile 20 arasındaki aramaların gerçek ihbar olduğunu ve geri kalan kısmının ciddiyetsiz aramalar olduğunu belirten Samsun Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Rıza Zengin, "Samsun Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı olarak il genelinde ağırlıklı olarak yangın ve trafik kazası vakalarına müdahale etmekteyiz. Bunlar, insan hayatını doğrudan etkileyen vakalardır. Samsun İtfaiyesi olarak tüm Türkiye’de olduğu gibi ihbarları Alo 110 hattımızdan almaktayız. Ancak hattımıza gelen aramaların sadece yüzde 15 ile yüzde 20 arası gerçek vakalara ait. Geri kalan kısımda genelde canı sıkılan vatandaşlarımızın zaman geçirmek için yaptığı aramalar. Bu ciddiyetsiz aramaları yapanların herhangi bir olumsuz durumda itfaiyeye ihtiyacı olabileceğini unutmamaları gerekir. Herhangi bir olumsuz durumda hattımızı aradıklarında, kendileri gibi başkalarının da hattı gereksiz yere meşgul ettiğinden ulaşamayabileceklerini unutmamalıdırlar” diye konuştu.
“ÖNCELİĞİMİZ İNSAN HAYATI”
Zengin, ihbar hattının her türlü ihbarı sonuna kadar dinlediğine de dikkat çekerek, “Bizim önceliğimiz her zaman insan hayatı. Hattımıza yapılan gerçek ihbarlar sonuna kadar dinleniyor. Örneğin, bir yangın ihbarı için arandık ve ekibimizi olay yerine sevk ettik. İkinci bir arama geldi ise, adresi sonuna kadar teyit ediyoruz ve farklı bir adres olup olmadığını tespit edip ekiplerimizi yönlendiriyoruz. Bazen öyle anlar oluyor ki, mahalle ve sokak ismi aynı ama farklı binalarda yangın meydana gelebiliyor. Biz mahalle ve sokak ismini duyunca hemen ekip gönderdik demiyoruz, dinliyoruz, bina ve daire numarasını da kesinleştirip görüşmeyi sonlandırıyoruz. Farklı bir adres ise başka bir ekip yönlendiriyoruz” açıklamalarında bulundu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.