15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası olduğunu belirten Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, “Türkiye’de tüketicinin korunmasına yönelik düzenlemelerin geçmişi, Osmanlı dönemine dek uzanır. İhtisap adı verilen ve üretici, dağıtıcı ile tüketici arasındaki güç dengesini sağlamaya yönelik üçlü sistem, şehir temizliği gibi işlerin yanı sıra esnafın malları eksik tartmaması, yiyecek maddelerine hile katılmaması gibi konularda da fonksiyonel olmuştur. Ahilik sistemi de uzun süre kontrol işlevi görmüştür” dedi.
Herkesin bir tüketici olarak haklarını bilmesi gerektiğinin altını çizen Kocaman, “Bunun için tüketici bilinci oluşturulmalıdır. Bu da ancak eğitimle mümkündür. Devlet, tüketiciyi korumak için çeşitli önlemler alabilir, yasal düzenlemeler yapabilir. Bu amaçla fiyat ve kalite denetimleri yapabilir. Bu görevi yerine getirmek için, ülkemizde tüketicinin korunması amacıyla 1995 yılında ‘Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ çıkarılmıştır. Kanunla, satışa sunulan ürünlere çeşitli standartlar getirilmiş, tüketici konseyi, tüketici sorunları hakem heyeti ve tüketici mahkemeleri kurulmuştur” diye konuştu.
Samsun’da 2015 yılında 100 bin 470 adet şikayet başvurusu olduğunu ifade eden Kocaman, “Bu kadar şikayetin 92 bin 825 adeti sonuçlanmıştır. Yalnızca 2016 yılına devreden şikayet dosyası sürece bağlı olmasından dolayı 7 bin 645 adeti sonuçlanmayı beklemektedir. Tüketici hakem heyetleri yaklaşık yüzde 93 gibi şikayet dosyalarını başarılı olarak sonuçlandırmışlardır. Hakkını arayan tüketici bilinçli tüketicidir” şeklinde konuştu.
ŞİKAYETLERİN YÜZDE 93’Ü SONUÇLANDI
Yayınlanma:
Güncelleme:
Ticaret İl Müdürü Mustafa Kocaman, Tüketici Hakem Heyetlerinin yaklaşık yüzde 93 gibi şikayet dosyalarını başarılı olarak sonuçlandırdığını söyledi
Bunlar da İlginizi Çekebilir
Güncel
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.