Tarım Doktoru servisi başta olmak üzere tarımsal ekonomiye katkı sunan çözümler, Turkcell teknolojisini çiftçinin hizmetine sunuyor.
2010 yılından bu yana toplam 2 milyon çiftçiye ürün ve servisleriyle hizmet veren Turkcell, sunduğu çözümlerle tarım sektöründe verimin artırılmasını, maliyetlerin düşürülmesini ve çiftçinin doğru bilgiye doğru zamanda ulaşabilmesini sağlıyor.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, basın toplantısında Turkcell’in Türkiye’deki 3,5 milyon çiftçinin birinci tercihi olduğunu belirterek, “Turkcell olarak müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarına göre onlara fayda sağlayacak çözümler üretmek için çalışıyoruz. İşimiz sadece müşterilerimizin iletişimini sağlamak değil, teknolojimizi de kullanarak onların hayatlarına değer katacak uygulamalar geliştirmek. Ülkemizde geçimini tarımsal üretimle sağlayan yaklaşık 17 milyonluk nüfus var. Yaptığımız araştırmalar neticesinde çiftçilerin yüzde 92’sinin cep telefonu kullandığını görüyoruz. Bu avantajlar ile 3 yılda çiftçilerimize yarım milyar TL’yi aşkın fayda sağladık. Yeni çözümlerimiz ile bu faydayı en üst noktaya taşımaya devam edeceğiz” dedi.
HER ÇİFTÇİYE BİR ZİRAAT MÜHENDİSİ
Her çiftçiye bir ziraat mühendisi atanabilmesini sağlayan Tarım Doktoru servisi, dünyada bir ilk olma özelliğine sahip. Çiftçiler Turkcell Tarım Doktoru’na kayıt olduktan sonra çağrı merkezi tarafından aranıp il, ilçe, köy bilgisi, ne kadarlık bir arazide hangi ürünü yetiştirdikleri, sulama tipi gibi bilgiler aktarıyor. Eldeki veriler sonucunda tarlaya özel bir yetiştiricilik ve gübreleme programı hazırlanıyor. Ekim döneminde çiftçinin dikkat etmesi gereken detaylar, dekar başına ne kadar su ve gübre atılması gerektiği gibi çiftçinin maliyetini düşürücü verimini artırıcı içerikler sunuluyor. Servise kayıt olmak için TARIM yazıp 2222’ye göndermek yeterli.
Turkcell Tarım Doktoru ile yeteri kadar ve zamanında gübreleme sayesinde yüzde 35, doğru ve yeterli ilaç kullanımı sayesinde yüzde 10, akaryakıt kullanımındaki düşüş nedeniyle yine yüzde 10 maliyet tasarrufu sağlanıyor. Verimlilikte ise hastalık zararlıdan ve dondan zamanında haberdar olup koruyucu önlemleri almak sonucu yüzde 25, teknik yetiştiricilikten dolayı yüzde 20 artış elde ediliyor.
ÇİFTLİĞİN DOKTORU TURKCELL’DEN
Turkcell, hayvancılıkla uğraşan çiftçileri de verim artırıcı önerilerle destekliyor. Turkcell Çiftlik Doktoru servisine kayıt olan yetiştiriciler, çağrı merkezine verdikleri bilgiler doğrultusunda hayvan cinsine uygun yem içerikleri, çiftlik verimliliğinin takibi, bölgesel salgın uyarıları ve borsa fiyatlarının düzenli takibi konusunda destekleniyor. Bu servise kayıt olmak için ÇİFTLİK yazıp 2222’ye göndermek yeterli.
TARLALARIN CAN DAMARI TRAFOLAR TURKCELL’E EMANET
Turkcell’in Trafom Güvende servisi, kırsal alanda çok yaygın görülen trafo hırsızlığı sorununa yönelik geliştirildi. Trafonun içindeki yağın ve bakır kabloların çalınması amacıyla trafolara verilen zarar, çiftçiye 30 bin TL maliyet oluşturuyor. Üstelik kullanılmaz hale gelen trafolarını yenilemek için harcadıkları sürede çiftçiler sulama yapamadıkları için hasat kazançları da sekteye uğruyor. Üretimin durması ve ithalat zorunluluğu nedeniyle ülke ekonomisinin yaşadığı zarar ise yılda 9 milyar TL’yi buluyor.
Turkcell Trafom Güvende servisi, trafo hırsızlığına karşı duvar örme, bekçi tutma, söküp takma gibi yöntemlerle korunan trafoların GSM tabanlı bir alarm sistemiyle korunmasını sağlıyor. Trafonun kontrol paneli açıldığında, yağ tıpası oynatıldığında, elektrik kesildiğinde yüksek sesli siren ötüyor ve çağrı merkezi tarafından çiftçiler anında aranıp haberdar ediliyor. Dileyen çiftçiler alarm sistemine ek olarak kamera da takarak istedikleri zaman trafolarını cep telefonlarından ya da bilgisayarlarından takip edebiliyorlar.
KÖYE ÖZEL HAVA DURUMU
Çiftçiler için hayati önem taşıyan ve sulama, ilaçlama gibi pek çok işlemi etkileyen hava durumu bilgisi, Türkiye’de ilk kez yalnızca Turkcell tarafından köye özel lokasyon bazlı olarak sunuluyor. 18 bin 736 köyün faydalanabildiği sistem sayesinde çiftçilere 3 günlük en yüksek ve en düşük sıcaklık, meteorolojik hadise, nem oranı, rüzgâr yönü ve hızı, don bilgisi, yağış miktarı bilgileri SMS ile gönderiliyor.
ÇİFTÇİLERE CANLI DESTEK
Hem tarımsal hem de hayvansal üretimle uğraşan çiftçiler, Türkiye’de ilk ve tek olan 8099 çiftçiye özel çağrı merkezini arayarak sorunlarıyla ilgili danışmanlık hizmeti alabiliyorlar. Turkcell’in geçtiğimiz yıl sunmaya başladığı hizmet sayesinde, uzman müşteri temsilcileri hem zirai sorunlara hem de çiftçinin iletişim ihtiyaçlarına tek noktadan çözüm sağlıyor. Çiftçiye özel çağrı merkezi, günde ortalama 500 çağrı yanıtlıyor.
“TURKCELL İLE YENİ SARI KIZLARIM OLDU”
30 dekarlık alanda silajlık mısır yetiştiren Ali Kiçki, 2014'te dekardan 7 ton verim alırken, Çiftçi Birliği’nin gübreleme ve sulama önerileriyle dekardan aldığı verimi 8,5 tona çıkarttığını belirtti. Kiçki, bu yıl ortalama 4,5 ton fazla verimle 9 bin TL kar sağladığını belirtti. Kiçki’nin mevcutta 17 sağmal ve 13 düve olmak üzere 30 büyükbaş hayvanı vardı. 30 dekardan elde ettiği 9 bin TL ile 2 adet büyükbaş hayvan daha aldı.
İzmir’in Bayındır ilçesine bağlı Çırpı köyünde bulunan 500 dönümlük arazide 10 ortağıyla birlikte kışın sebze yazın ise silajlık mısır üreten Hakan Tuncay ise son yıllarda artan trafo hırsızlıklarından şikayetçi. Tuncay, yalnızca kendi trafolarının son 3 yılda 4 kez hırsızlık ve sabotaja maruz kaldığını belirtti. Bölgede 10-15 günde bir trafo hırsızlığı yaşandığını ifade eden Tuncay, Turkcell’in Trafom Güvende servisinden 4 aydır faydalanıyor ve bu süreçte güvenlik sorunun ortadan kalktığını ifade ediyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.