Pat Pat Taksi
İlk yazım da Devlet destekli olarak kırsal kesim ve yüksek rakımlı köylere dağıtılan tescili olmayan tarım araçları...
Hiçbir resmi işlemi, trafik tescili olmadan, karayolların da sık sık gördüğümüz pat patların verdiği zararlardan bahsetmek istiyorum.
Özellikle Ayvacık ve Salıpazarı ilçelerimizde yoğunlukta bulunan pat patlar buralarda yük nakliyatı ve taksi işlerinde dahi kullanılmaktadır. Bu ilçelerimizde vergi mükellefiyeti olan esnafında baş derdi olmuşlardır.
Özellikle Ayvacık ilçesinde pat patlarla taksicilik yapıldığı şikayetleri ayyuka çıkmıştır. Birçok ölümlü ve yaralamalı kazalara neden olan pat patların önüne geçilemiyor. Asıl amaçları tarım da kullanılmak üzere üretilen bu araçlar değişik dizayn ve modifiyelerle ticari kullanılır hale getirilmektedir. Trafikte yoğun olarak gördüğümüz tescili olmayan plakası ruhsatı muayenesi bulunmayan, hiçbir trafik işareti taşımayan bu ziraat aletlerinin çok amaçlı kullanılmasına ve karayollarında seyir etmesine neden önlem alınmıyor.
Bu patpatların ölüme kadar giden kazalara karıştıkları bilindiği halde yetkililerce bir türlü çare bulunamıyor. Kaza esnasında sadece TC kimliğiyle resmi işlem yapıldığını biliyoruz. Köylerde tarla bağ bahçe işlerinde değil, yük nakli ve taksi işlerinde kullanıldığını biliyoruz.
Devlet bu konuda tedbir alması önemli değil midir? Bu anlattığım pat pat sorunu özellikle, Ayvacık ve Salıpazarı ilçemizde gündemin ana maddesi olmuştur. Bir kaç ay öncede burada faaliyet gösteren vergi mükellefi olan, taksici esnafının en büyük derdidir.
Bu konuyla ilgi Çarşamba Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Sayın Musa Bala’nın bir girişimi olmuştur. Özellikle Ayvacık ilçesindeki yetkili mercilerle bu konuyla ilgili bilgiler vermiştir olduğunu buralardaki pat patlara bir çeki düzen verilmesini, çok amaçlı değil de sadece ziraat amaçlı kullanılmasını dikkat getirilmiştir.
Bu ilçemizdeki taksici esnafının mağduriyetine dikkat getirilmiş olduğunu öğrendik ama yakın zamanda buralara yaptığım gezilerde pat patların yine ilçe merkezlerinde cirit attığını gördüm ama bu çalışmanın uzun soluklu çalışma, olduğu kanısındayım. Belki bu zamandan sonra pat patların daha sık denetlenmesi yada Trafik Tescil istenmesi plaka uygulanması vergi getirilmesinin daha uygun olacağı kanmışındayım.
Bugün pat patların fiyatlarının 10 bin ile 20 bin lira civarında olduğunu biliyoruz. Kupa, damper dizaynlı pat patlara rastladım. Tofaş taksi şanzımanlı olduklarından hız limiti de aşırı olan pat patlara da önlem alınmadığı sürece, daha çok ölümler ve sakat kalmalı, yaralanmalar olacaktır. Biz uyaralım gerisi yetkililerde diyorum. Biz duyarlılığımızı yerine getirdik kanısındayım.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.