TURİZMDE İÇ PAZAR
Türkiye 2017’ye yabancı turist sayısında kan kaybederek başladı!
2017 yılı geçen senenin başlarına göre kıyaslandığında ne yazık ki turizm sektöründe yabancı turist durumu iç açıcı değil.
Turizm bakanlığının açıkladığı verilere göre ziyaretçi sayısı %9.8 oranında düştüğü ve 1 milyon 55 bine gerilediği bildirildi.
Geçmiş yıllarda turizmde iç pazara verilen önem çok düşüktü. İç Pazar için Nisan-Mayıs ayında erken rezervasyon fiyatları açıklanırken, yabancı turist sayısının düşmesi ile erken rezervasyon dönemi Kasım ayı sonundan başlatılarak iç pazar hareketlendirildi.
İç Pazar güçlendikçe fiyatlarda istikrar sağlanmasıyla dış pazarda fiyatlarımız artış göstermekte.
İç pazarda alışverişin güçlenmesi ülke turizmi ve ekonomisi için bir nevi yaraları sarıcı olmuştur.
Dış turizmden beslenilemediğinde iç pazardaki alışveriş ile turizm yine dönmektedir.
Ayrıca turizm yatırımcıları, işletmeceleri için yeterli istihdamı sezonda sağlayabilmeleri adına müşteri potansiyelinin ne olacağı erken rezervasyonu öne çekmeyle sayının %60 bilinmesini sağlamıştır. Bu da turizm ticareti bütçesi gelir-gider açısından önemlidir.
Kısacası; iç pazara verilen ağırlık ile Erken rezervasyon döneminin öne çekilmesi turizm ticaretindeki kaygılarıda azaltarak otelcilerin ve turizmcilerin önlerini görmesi adına ışık tutucu olmuştur.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.